Poprzednia Wyżej Następna

WZROST, WAGA , WIEK

 

WZROST

Aby sprawdzić jakiego wzrostu będzie twój bohater należy wykonać rzut 1k100 i porównać z tabelą dla danej rasy i płci. Wyniki pomiędzy 01 a 19 oznaczają, iż do wzrostu minimalnego podanego w tabeli należy dodać właśnie wartość rzutu 1k100 (czyli tę pomiędzy 01 a 19), wyniki pomiędzy 20 a 80 oznaczają, iż do wzrostu przeciętnego (średniego), a dokładniej jego niższej wartości należy dodać jedność z tego rzutu (np. z rzutu 65 należy dodać 5, z 48 należy dodać 8, a 71 należy dodać 1), wyniki pomiędzy 81 a 99 oznaczają, iż do górnej granicy wzrostu średniego należy dodać wartość rzutu minus 80 (np. dla rzutu 88, (88 należy dodać 8)), natomiast rzut 100 oznacza, że do wzrostu maksymalnego podanego w tabeli należy dodać wynik dodatkowego rzutu 1k10 premiowanego, czyli przy 10 rzucamy jeszcze raz i sumujemy wyniki.

WAGA

Aby sprawdzić jak ciężki będzie twój bohater należy wykonać rzut 1k100 i porównać z tabelą dla danej rasy i płci. Wyniki pomiędzy 01 a 19 oznaczają, iż do wagi minimalnej podanej w tabeli należy dodać właśnie wartość rzutu 1k100 (czyli tę pomiędzy 01 a 19), wyniki pomiędzy 20 a 80 oznaczają, iż do wagi przeciętnej (średniej), a dokładniej jej niższej wartości należy dodać jedność z tego rzutu (np. z rzutu 65 należy dodać 5, z 48 należy dodać 8, a 71 należy dodać 1), wyniki pomiędzy 81 a 99 oznaczają, iż do górnej granicy wagi średniej należy dodać wartość rzutu minus 80 (np. dla rzutu 88, (88 należy dodać 8)), natomiast rzut 100 oznacza, że do wagi maksymalnej podanej w tabeli należy dodać wynik dodatkowego rzutu k10 premiowanego, czyli przy 10 rzucamy jeszcze raz i sumujemy wyniki.

WIEK

W tabeli podany jest wiek dojrzałości w którym społeczność danej rasy uważa swojego przedstawiciela za dorosłego. Bohater gracza powinien mieć właśnie tyle lat ile podaje tabela, chyba że gracz chce grać nieopierzonym młokosem lub osobnikiem w sile wieku. Ostateczny wiek oczywiście może się jeszcze zmienić w trakcie losowania postaci, ze względu na wykonywane profesje i wyuczone zawody.
 
RASA
Wzrost
Waga
Wiek dojrzałości
min.
śr.
maks.
min.
śr.
maks.
Człowiek mężczyzna
150
170-180
200
50
70-80
100
15
Człowiek kobieta
140
160-170
190
40
60-70
90
15
Półelf mężczyzna
150
170-180
200
50
70-80
100
15
Półelf kobieta
140
160-170
190
40
60-70
90
15
Elf mężczyzna
160
180-190
210
40
60-70
90
30
Elf kobieta
150
170-180
200
30
50-60
80
30
Półork mężczyzna
150
170-180
200
50
70-80
100
15
Półork kobieta
140
160-170
190
40
60-70
90
15
Półolbrzym mężczyzna
180
200-210
230
80
100-110
130
30
Półolbrzym kobieta
190
210-220
240
90
110-120
140
30
Krasnolud mężczyzna
100
120-130
150
50
70-80
100
25
Krasnolud kobieta
90
110-120
140
40
60-70
90
25
Gnom mężczyzna
100
120-130
150
50
70-80
100
25
Gnom kobieta
90
110-120
140
40
60-70
90
25
Hobbit mężczyzna
90
110-120
140
30
50-60
80
20
Hobbit kobieta
80
100-110
130
20
40-50
70
20
Reptillion mężczyzna
150
170-180
200
50
70-80
100
20
Reptillion kobieta
140
160-170
190
40
60-70
90
20
Elf leśny mężczyzna
130
150-160
180
30
50-60
80
30
Elf leśny kobieta
120
140-150
170
20
40-50
70
30
Ork mężczyzna
150 170-180 200 50 70-80 100 15
Ork kobieta
140 160-170 190 40 60-80 90 15
Ogr mężczyzna
170 190-200 220 100 120-130 150 15
Ogr kobieta
160 180-190 210 90 110-120 140 15

Uwaga:

Ciężar postaci może mieć wpływ na jej współczynniki. Jeśli postać nie posiada średniej pokazanej w tabeli wagi dla swojej rasy to każdy punkt powyżej lub poniżej tej średniej odpowiednio dodaje lub odejmuje się od ŻYW i SF, natomiast połowa tej wartości (zaokrąglając w dół) odpowiednio odejmuje lub dodaje się do ZR i SZ, np.: człowiek z nadwagą (93 kg żywej masy - 13 kg nadwagi), dodaje mu się 13 pkt. do ŻYW i SF natomiast odejmuje się 6 pkt. od ZR i SZ.

autor: Shoikan

Na górę